Bunlar Nasıl Peeling Yahu..



Geçenlerde izlediğim bir haber kanalında boza peelinginin nasıl yapıldığı gösteriliyordu. Gözlerime inanamadım desem yeridir, bildiğimiz bozayı aynen yüze sürüyorlar bir de şaka gibi leblebileri robottan geçirip üzerine serpiştirdiler sonrada streçler ile sarmaladılar. Bu peeling ile de cildin yenilendiğini ve cildin gençleştiğini söyleyip durdular.Aynen bir komedi programı gibi izledim durdum. Pelling denilen cilt bakımı bu kadar basit bir şey mi bildiğimiz tüm gıdaları içecekleri vs ne varsa sürelim gitsin o halde belki iyi gelir :) deyip internette biraz araştırma yapayım dedim .Sonuç inanılmaz bakın ne pellingler varmış;

  • Ceviz Peelingi
  • Meyve peelingi
  • Fıstık Peelingi
  • Bal Peelingi
  • Lor Peelingi
  • Yumurta Peelingi
  • Kahve Peelingi
  • Şeker Peelingi
  • Turp Peelingi
  • Boza Peelingi
  • Çikolata Peelingi
  • Pirinç Peelingi
  • Limon Peelingi
  • Çilek Peelingi
yok yok yani.. Tabi bu peelinglerin tariflerini verenler kim mi cilt doktorlarının dışında ki bir çok kimse denebilir. Ay bu peeling bana süper geldi deyip herkes bir tarif uydurmuş :) Bunu okuyacak olan peeling ahçıları bana kızacak ama bir cilt doktoru onaylamadığı sürece ben bunların pekte bir faydası olduğuna inanmıyorum haa kiminin zararı da (alerji gibim) olabilir tabi o da ayrı.  
Peki doktorlar peeling için neler diyor;


Uzm. Dr. Sertaç SEVER

Deri ve Zührevi Hastalıklar



Peeling cildin üst tabakasını temizleyerek yerine taze genç deri gelmesini sağlar. Bu sayede cildiniz parlaklık kazanır ve renginde hafif bir açılma olur. Leke ve sivilce tedavisinde ise verilen tedavilere yardımcı olarak cildin eski sağlığına kavuşmasına yardım eder, iyileşme sürecini hızlandırır.Peeling ayrıca anti-agingin vazgeçilmez bir parçasıdır. Geçen yılların sonucunda oluşan ince çizgiler ve yüzeyel lekelerin temizlenmesini sağlar.
Peeling çoğunlukla bazı meyve asitlerinin kullanılmasıyla uygulanan bir tür cilt bakımı ve yenilenmesi işlemidir.

Genellikle güzellik merkezlerinde yapılan cilt bakımı ile hastanede dermatolog kontrolünde uygulanan peelingin etkinlikleri çok farklıdır. Özellikle yüksek etkinliğe sahip ürünlerin dermatolog kontrolü dışında uygulanması istenmez ve bu ürünlerin sadece doktor ve hastanelere satışı yapılır. Cilt bakımında ise cilde buhar uygulanır güzellik cihazları ile ek bazı uygulamalar yapılır ama etkinlik olarak dermatolog kontrolünde uygulanan peelingin cilt üzerindeki etkisi doktorunuzun önerdiği durumlarda fark edilir olarak daha iyidir. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar