Ay Dedeli kurabiye..





Ebru Şallının çocuklara yönelik hazırlamış olduğu yemek kitabını aldım ve hemen kolları sıvayıp oğluma kurabiye yaptım. Ve sonuç gerçekten süper..Oğlum ve kurabiyeleri yiyen herkes çok beğendi..Bu arada  hayatımda ilk defa hamur açmış bulunuyorum ben bile kendime inanamıyorum..İşte meşhur kurabiyenin tarifi..

Malzemeler..
-100 gram Tereyağ
-1 yumurta sarısı
-1 paket vanilya
-2 çorba kaşığı su
-1 çay bardağı pudra şekeri
-Alabildiğince un

Tereyağını oda ısısında biraz bekletin ve un dışındaki tüm malzemeler ile beraber bir kapta iyice karıştırın. Daha sonra karışıma unu azar azar dökerek yoğurmaya başlayın. Hazırladığınız hamur kulak memesi (bu terim çok komik ama tam anlamıyla ona benziyor) kıvamına gelince, hamuru merdane ile açın ve herhangi bir kalıp ile kurabiyelerin şeklini çıkartın. (Bende herhangi bir kalıp olmadığı için çay bardağı ile anca daire ve ay şeklinde yapabildim.) Hazırladığınız kurabiyeleri yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin ve önceden ısıttığınız 180 derecedeki fırında 15 dakika kadar pişirin. (Kurabiyeler çok fazla sararmadan fırından alın).Kurabiyeleri soğumaya bırakın ve sonra çocuğunuz afiyetle yesin....


Yorumlar

Popüler Yayınlar