Sözde İndirim ama Özde...





Özellikle tekstil ile alakalı her tülü ürünü satan mağazalar; artık yaz sezonu bitmek üzere olduğu için çılgınca bir 'İndirim' kampanyasına girmiş durumda. Ancak bu kampanyalar kulağa çok uygun gibi gelse de aslında bazı mağazaların bu İndirim durumunu fiyatlarında değil, sadece lafta kullandıklarına bizzat çok kez şahit olduğum için bu yazıyı yazma ihtiyacını duydum. Karşılaştığım durumları anlatmadan önce bir de bu sene mağazalardaki indirimler için '% 50-60-70' e varan' sloganına şimdilerde '%50 +%30'a varan' sloganını da eklediklerini belirtmeden geçemeyeceğim. Çok davetkar değil mi ama :)


Başıma gelen olaylara gelince..

Geçenlerde çok tanınan bir ayakkabı ve çanta mağazasında bir bayan indirimde olan bir çantayı,aynı fiyata sezon başında aldığını ve bunun nasıl olduğunu soruyordu. Mağaza çalışanı ise anca gülerek buna karşılık verebildi.


Mutfak ve banyo ürünleri satan bir mağazada da 30TL'ye bir kaç ay önce almış olduğum tavayı 80 TL'ye gördüm. Bir de daha önceden 110 TL imiş gibi üzerinde çarpılı bir rakam daha vardı.


Yağmurun yağdığı günlerden birinde yanımda şemsiyem olmadığı için acilen bir giyim mağazasından şemsiye aldım. Ben 10 TL ye aldım. Ancak daha önce 59 TL imiş. Bu nasıl bir kar veya indirim..anlayamadım.. bu indirim durumunu kontrol eden hiç bir merci veya yasa olmadığı için herkes kafasına göre takılıyor..

Ben alışveriş yaparken artık şöyle bir yöntem uyguluyorum; Önce alacağım ürünün ne kadar ederi olduğuna dair kendim bir fiyat biçiyorum ve fiyat etiketi tahminimin yakınlarında veya altında ise hemen alıyorum... :)


İyi Alışverişler...

Yorumlar

Popüler Yayınlar